מנכ"ל האוצר: "הארנונה העסקית לא שייכת לעיריות"

אסתי פלד No Comments on מנכ"ל האוצר: "הארנונה העסקית לא שייכת לעיריות"

מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר במהדורה המרכזית: "אנחנו חושבים שהארנונה העסקית הזו צריכה להתחלק בין כל הרשויות. צריך להזכיר שלא מדובר בארנונה שמשלמים תושבים אלא העסק על עצם היותו שם במרכז"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סערת "קרן הארנונה": מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר, שוחח הערב (שני) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית. "אין יותר מלשבר את האוזן. אם ניקח את תל אביב מצד אחד שמגדל אחד מסוים מכניס לה כמעט חצי מהסכום שנכנס מארנונה עסקית לנתיבות. מבניין אחד. אנחנו חושבים שהארנונה העסקית הזו צריכה להתחלק בין כל הרשויות. צריך להזכיר שלא מדובר בארנונה שמשלמים תושבים אלא העסק על עצם היותו שם במרכז".

"כל הארנונה לעסקים שקיימת נשארת אצל ראש העיר וגם על העלייה הוא משאיר את רוב הסכום. אנחנו מדברים על 28-27 אחוזים שמקוזזים", מוסיף מנכ"ל האוצר.

לדבריו "המדינה השקיעה שנים בתשתיות במרכז והפכה אותו למוקד העסקים. נכון שגם ראשי הערים עשו עבודה טובה, אבל ראשי ערים בצפון ובדרום לא עושים עבודה פחות טובה אלא נמצאים באזור גאוגרפי אחר עם כלים אחרים. הארנונה הזו לא שייכת לערים אלא כלל המדינה".

עוד אמר: "חוק ההסדרים מלא בחוקים שנועדו לתמרץ בניה ולהוריד את מחירי הדיור. מיד אחרי התקציב נצא עם וועדה ציבורית מאוד חשובה על הריכוזיות בשוק המזון".



0 תגובות